یک طرح تخت را منحنی کنید
یک طرح تخت را منحنی کنید
با قرار دادن یک طرح مسطح بر روی یک سطح گرد و با استفاده از جلوه Spherize در Adobe After Effects ، یک صفحه نمایش خمیده (HUD) ایجاد کنید.
با شروع در فضای کاری پیش فرض ، فیلم های خود را به یک ترکیب جدید اضافه کنید. اگر حرکتی در عکس شما وجود دارد ، موضوع اصلی را ردیابی کنید تا HUD شما بتواند هماهنگ حرکت کند. با تنظیم قسمت پخش در ابتدای کامپ ، لایه موجود در پانل Timeline را انتخاب کرده و Animation> Track Motion را انتخاب کنید. در پانل ردیاب ، موقعیت را انتخاب کرده و Rotation and Scale را کلیک کنید. دو نشانگر Track Point در صفحه Comp ظاهر می شود. بزرگنمایی کنید تا همه چیز را بهتر ببینید. نشانگر را روی یک نقطه مسیر قرار دهید تا یک پیکان چهار طرفه سیاه شود. آن را به یک قسمت ثابت از موضوع بکشید. (هنگام کشیدن به پاپ آپ دقیق توجه کنید.) همین کار را با نقطه دوم مسیر انجام دهید. برای تولید کلیدهای فریم نقطه ردیابی ، روی دکمه Analyze Forward کلیک کنید.
یک شی null به کامپ اضافه کنید (Layer> New> Null Object). بر روی Edit Target در پنل Tracker کلیک کرده و null را به عنوان لایه موجود در کادر محاوره ای Motion Target انتخاب کنید. نام لایه در کنار Motion Target در صفحه ردیاب ظاهر می شود. برای پذیرفتن ابعاد پیش فرض X و Y بر روی Apply کلیک کنید و سپس OK را در کادر محاوره ای Motion Tracker Apply Options کلیک کنید.
قسمت پخش را به ابتدای رایانه برگردانید. فیلم HUD خود را بالای لایه null اضافه کنید و تنظیمات لایه سه بعدی آن را روشن کنید. (ممکن است لازم باشد روی Toggle Switches / Modes در پایین پانل Timeline کلیک کنید تا این کنترل مشخص شود.) لایه HUD را به شی null هدایت کنید تا داده های ردیابی را که به تازگی ایجاد کرده اید به ارث برساند. لایه را مقیاس بندی کنید و سپس آن را (در هر سه بعد) نزدیک سطح مورد نظر قرار دهید - در این حالت ، سطح منحنی کلاه ایمنی فضانوردی است.
برای پوشاندن فقط طرح HUD ، ابتدا لایه HUD را انتخاب کرده و Layer> Pre-compose را انتخاب کنید ، مطمئن شوید که Leave All Attributes در کادر محاوره ای Pre-compose انتخاب شده است. روی لایه جدید precomp دوبار کلیک کنید تا در برگه جدید صفحه Timeline باز شود. Q را فشار دهید تا ابزار Shape و خصوصیات آن در نوار ابزار فعال شود. (Q را فشار دهید تا چرخه بین همه اشکال تا زمانی که مورد مناسبی برای ماسک خود پیدا نکنید ، فشار دهید.) روی Fill toolbar کلیک کرده و در کادر محاوره ای Fill Options گزینه None را انتخاب کنید. همین کار را برای سکته مغزی نیز انجام دهید. با انتخاب HUD در precomp ، ماسک خود را بکشید. (نگه داشتن Shift ابعاد را متناسب نگه می دارد. با فشار دادن Command / Control + T یک جعبه محدود نمایش داده می شود.)
به کامپ اصلی برگردید ، افکت Spherize را به لایه precomp اضافه کنید و Radius را افزایش دهید تا کمی انحنای به آن اضافه شود. بسته به محلی که HUD شما در آن صحنه دارد ، مقادیر Center of Sphere’s X و Y را نیز تنظیم کنید. کامپ را بازی کنید تا ببینید که HUD هنگام حرکت دوربین روی سوژه چگونه به سطح مورد نظر خود چسبیده به نظر می رسد.
با توجه به ماهیت حرکت دوربین در عکس ، ممکن است لازم باشد جهت یا چرخش HUD را نسبت به سوژه متحرک کنید. مقادیر Transform و مقدار صفحه کلید لایه precomp را برای جهت گیری ، چرخش X ، چرخش Y یا چرخش Z گسترش دهید - شاید حتی برای مقدار Center of Sphere اثر Spherize.
برخی از کارهای نهایی را به خود HUD اضافه کنید - فقط مطمئن شوید که تغییرات خود را در precomp انجام دهید. به عنوان مثال ، شما می توانید ماسک را سریعاً متحرک کرده و از تیرگی آن کم کنید تا شفاف به نظر برسد.
با Adobe Stock ، برای شروع پروژه های خلاقانه خود ، به بیش از 100 میلیون تصویر با کیفیت بالا و بدون حق امتیاز از جمله عکس ، گرافیک ، فیلم و الگو دسترسی دارید. Adobe Stock را امتحان کنید و 10 تصویر رایگان دریافت کنید.