وبلاگی سرتاسر از افترافکت

  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

افتر افکت چیست

25 آذر 1399 توسط hossein noori

افتر افکت نرم افزار ویدئویی است و ویدئو به معنای … حرکت است. بنابراین در این فصل قصد داریم اصول انیمیشن را با After Effects ببینیم.

به لطف فریم های کلیدی (که به آنها “کلیدهای متحرک” نیز گفته می شود) می توان به مرور زمان تمام پارامترهایی را که در After Effects به آنها دسترسی داریم تغییر داد. در اینجا چند نمونه از ویژگی های قابل انیمیشن آورده شده است:

موقعیت
نردبان
تیرگی
تنظیمات جلوه ها
شکل ماسک
لایه شکل
رنگ
…
فریم کلیدی چیست؟
از keyframe برای به خاطر سپردن مقدار یک خاصیت در لحظه t استفاده می شود ، مقداری که توسط کاربر تعریف شده است.

این مفهوم از زمان بسیار مهم است ، زیرا اساس اساس انیمیشن است. اگر بخواهیم به عنوان مثال یک لایه را در انیمیشن خود منتقل کنیم ، مقدار ویژگی موقعیت آن ثابت نمی شود ، با گذشت زمان تغییر می کند.

و در After Effects پانلی وجود دارد که به طور خاص برای نشان دادن زمان طراحی شده است ، این جدول زمانی است ، فصل اول را بخاطر بسپارید:

جدول زمانی پس از اثر
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
چگونه می توان یک keyframe ایجاد کرد؟
بدون شک متوجه خواهید شد که در کنار هر خاصیت (موقعیت ، مقیاس …) ، یک نماد کوچک وجود دارد که نشان دهنده کرونومتر است:

یک فریم کلیدی After Effects ایجاد کنید
خوب ، برای فعال سازی انیمیشن برای یک خاصیت ، فقط روی تایمر کوچک آن کلیک کنید و تمام!

وقتی این کار را انجام می دهید ، After Effects به طور خودکار یک کلید انیمیشن ایجاد می کند ، که در Timeline توسط یک الماس کوچک زرد ساخته شده است ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

اکنون مکان نما را (با ماوس) بر روی Timeline حرکت دهید (همچنین می توانید از کلیدهای Page Up و Page Down صفحه کلید خود استفاده کنید) ، سپس مقدار ویژگی را تغییر دهید. خواهید دید که بلافاصله After Effects یک صفحه کلید جدید در نقطه اشاره شده توسط مکان نما در Timeline ایجاد می کند.

حتی بهتر ، افتر افکت به طور خودکار مقادیری را که بین دو فریم کلیدی قرار دارد محاسبه می کند ، به عبارت دیگر حرکتی ایجاد می کند که انتقال بین دو کلید متحرک را تضمین می کند!

ما این (محاسبه انتقال) را درون یابی می نامیم.

انیمیشن کوچک در عمل
یک مثال گویاتر خواهد بود ، بنابراین ما می خواهیم بابی حرکت کنیم ، به یاد دارید؟ شکلک البته فتوشاپ!

پس از وارد کردن پس زمینه و شکلک در 2 لایه جداگانه ، موقعیت ، مقیاس و پارامترهای چرخش boby را تغییر خواهیم داد. برای شروع ، ما به فریم 0 می رویم و boby را در موقعیت اولیه خود قرار می دهیم:

با افتر افکت یک لبخند درست کنید
اکنون قصد داریم انیمیشن را برای هر 3 پارامتری که می خواهیم متحرک سازی کنیم (موقعیت ، مقیاس و چرخش) با کلیک بر روی کرونومتر کوچک فعال کنیم:

یک فریم کلیدی After Effects ایجاد کنید
بیایید مکان نما را در Timeline 2 ثانیه به جلو حرکت دهیم و موقعیت ، مقیاس و چرخش شکلک را تغییر دهیم:

متحرک کردن لبخند با افتر افکت
می بینید که After Effect در 2 ثانیه فوری به طور خودکار 3 کلید (الماس) ایجاد کرد.

علاوه بر این ، شما همچنین می توانید خط نقطه ای را ببینید که نرم افزار در پانل ترکیب نشان می دهد ، این خط سیر بابی است!

فاصله خط نقطه ای نشان دهنده سرعت حرکت لایه ، محکم تر بودن آنها و سرعت حرکت بیشتر است.

برای افزودن پویایی به کل ، یک یا دو کلید دیگر بین زمان 0 و زمان 2 ثانیه ایجاد کنید.

ویرایشگر گرافیک
تاکنون فقط یک نمایش از فریم های کلیدی خود را در جدول زمانی به عنوان الماس کوچک مشاهده کرده اید.

اما After Effects ابزاری راحت تر نیز دارد که به شما امکان می دهد با نمایش تغییر مقدار ویژگی با یک نمودار ، انتقال بین فریم های کلیدی را مشاهده کنید.

ما مثالی می زنیم ، تغییرات خاصیت Scale انیمیشن خود را مشاهده خواهیم کرد. خاصیت Scale را در Timeline انتخاب کرده و روی دکمه کوچک بالای Timeline کلیک کنید تا Graph Editor نمایش داده شود:

ویرایشگر گرافیکی افتر افکت
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
شما فقط می بینید که ویژگی Scale در طول زمان در نمودار قرمز چگونه تغییر می کند. رئوس این منحنی (نقاط زرد) کلیدهای اصلی ما هستند ، در اینجا 4 وجود دارد.

در اینجا یک فیلم کوچک است که انیمیشن من در این سطح از آموزش را نشان می دهد:


همانطور که می بینید ، انیمیشن مشکلی دارد ، حرکت بیش از حد تیز است و ما را به مرحله بعدی می رساند: درون یابی keyframe.

درون یابی فریم کلیدی
بیایید به گرافیک انیمیشن بالا برگردیم:

ویرایشگر گرافیکی افتر افکت
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
کمی “مربع” است ، نه؟

به این می گویند درون یابی خطی. این روش درونیابی پیش فرض After Effects است ، این نرم افزار فقط از “keyframe” به keyframe به صورت خطی می رود ، بدون اینکه “حرکت” را گرد کند.

اما انواع دیگری از استیلا وجود دارد

افتر افکت نرم افزار ویدئویی است و ویدئو به معنای … حرکت است. بنابراین در این فصل قصد داریم اصول انیمیشن را با After Effects ببینیم.

به لطف فریم های کلیدی (که به آنها “کلیدهای متحرک” نیز گفته می شود) می توان به مرور زمان تمام پارامترهایی را که در After Effects به آنها دسترسی داریم تغییر داد. در اینجا چند نمونه از ویژگی های قابل انیمیشن آورده شده است:

موقعیت
نردبان
تیرگی
تنظیمات جلوه ها
شکل ماسک
لایه شکل
رنگ
…
فریم کلیدی چیست؟
از keyframe برای به خاطر سپردن مقدار یک خاصیت در لحظه t استفاده می شود ، مقداری که توسط کاربر تعریف شده است.

این مفهوم از زمان بسیار مهم است ، زیرا اساس اساس انیمیشن است. اگر بخواهیم به عنوان مثال یک لایه را در انیمیشن خود منتقل کنیم ، مقدار ویژگی موقعیت آن ثابت نمی شود ، با گذشت زمان تغییر می کند.

و در After Effects پانلی وجود دارد که به طور خاص برای نشان دادن زمان طراحی شده است ، این جدول زمانی است ، فصل اول را بخاطر بسپارید:

جدول زمانی پس از اثر
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
چگونه می توان یک keyframe ایجاد کرد؟
بدون شک متوجه خواهید شد که در کنار هر خاصیت (موقعیت ، مقیاس …) ، یک نماد کوچک وجود دارد که نشان دهنده کرونومتر است:

یک فریم کلیدی After Effects ایجاد کنید
خوب ، برای فعال سازی انیمیشن برای یک خاصیت ، فقط روی تایمر کوچک آن کلیک کنید و تمام!

وقتی این کار را انجام می دهید ، After Effects به طور خودکار یک کلید انیمیشن ایجاد می کند ، که در Timeline توسط یک الماس کوچک زرد ساخته شده است ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

اکنون مکان نما را (با ماوس) بر روی Timeline حرکت دهید (همچنین می توانید از کلیدهای Page Up و Page Down صفحه کلید خود استفاده کنید) ، سپس مقدار ویژگی را تغییر دهید. خواهید دید که بلافاصله After Effects یک صفحه کلید جدید در نقطه اشاره شده توسط مکان نما در Timeline ایجاد می کند.

حتی بهتر ، افتر افکت به طور خودکار مقادیری را که بین دو فریم کلیدی قرار دارد محاسبه می کند ، به عبارت دیگر حرکتی ایجاد می کند که انتقال بین دو کلید متحرک را تضمین می کند!

ما این (محاسبه انتقال) را درون یابی می نامیم.

انیمیشن کوچک در عمل
یک مثال گویاتر خواهد بود ، بنابراین ما می خواهیم بابی حرکت کنیم ، به یاد دارید؟ شکلک البته فتوشاپ!

پس از وارد کردن پس زمینه و شکلک در 2 لایه جداگانه ، موقعیت ، مقیاس و پارامترهای چرخش boby را تغییر خواهیم داد. برای شروع ، ما به فریم 0 می رویم و boby را در موقعیت اولیه خود قرار می دهیم:

با افتر افکت یک لبخند درست کنید
اکنون قصد داریم انیمیشن را برای هر 3 پارامتری که می خواهیم متحرک سازی کنیم (موقعیت ، مقیاس و چرخش) با کلیک بر روی کرونومتر کوچک فعال کنیم:

یک فریم کلیدی After Effects ایجاد کنید
بیایید مکان نما را در Timeline 2 ثانیه به جلو حرکت دهیم و موقعیت ، مقیاس و چرخش شکلک را تغییر دهیم:

متحرک کردن لبخند با افتر افکت
می بینید که After Effect در 2 ثانیه فوری به طور خودکار 3 کلید (الماس) ایجاد کرد.

علاوه بر این ، شما همچنین می توانید خط نقطه ای را ببینید که نرم افزار در پانل ترکیب نشان می دهد ، این خط سیر بابی است!

فاصله خط نقطه ای نشان دهنده سرعت حرکت لایه ، محکم تر بودن آنها و سرعت حرکت بیشتر است.

برای افزودن پویایی به کل ، یک یا دو کلید دیگر بین زمان 0 و زمان 2 ثانیه ایجاد کنید.

ویرایشگر گرافیک
تاکنون فقط یک نمایش از فریم های کلیدی خود را در جدول زمانی به عنوان الماس کوچک مشاهده کرده اید.

اما After Effects ابزاری راحت تر نیز دارد که به شما امکان می دهد با نمایش تغییر مقدار ویژگی با یک نمودار ، انتقال بین فریم های کلیدی را مشاهده کنید.

ما مثالی می زنیم ، تغییرات خاصیت Scale انیمیشن خود را مشاهده خواهیم کرد. خاصیت Scale را در Timeline انتخاب کرده و روی دکمه کوچک بالای Timeline کلیک کنید تا Graph Editor نمایش داده شود:

ویرایشگر گرافیکی افتر افکت
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
شما فقط می بینید که ویژگی Scale در طول زمان در نمودار قرمز چگونه تغییر می کند. رئوس این منحنی (نقاط زرد) کلیدهای اصلی ما هستند ، در اینجا 4 وجود دارد.

در اینجا یک فیلم کوچک است که انیمیشن من در این سطح از آموزش را نشان می دهد:


همانطور که می بینید ، انیمیشن مشکلی دارد ، حرکت بیش از حد تیز است و ما را به مرحله بعدی می رساند: درون یابی keyframe.

درون یابی فریم کلیدی
بیایید به گرافیک انیمیشن بالا برگردیم:

ویرایشگر گرافیکی افتر افکت
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
کمی “مربع” است ، نه؟

به این می گویند درون یابی خطی. این روش درونیابی پیش فرض After Effects است ، این نرم افزار فقط از “keyframe” به keyframe به صورت خطی می رود ، بدون اینکه “حرکت” را گرد کند.

اما انواع دیگری از استیلا وجود دارد

 نظر دهید »

خروجی گرفتن پروژه در افترافکت

30 شهریور 1399 توسط hossein noori

احتمالا بارها پیش آمده که روی پروژه ای کار می‌کنید، اما بعضی از فوتیج ها و کلیپ‌هایی که ایمپورت کرده‌اید، از درایوهای مختلفی در سیستمتان باشند. مشکل وقتی بیشتر می‌شود که شما بخواهید این پروژه را با شخصی دیگر به اشتراک بگذارید و یا آن را در سیستمی غیر از سیستم خود ادامه دهید.

در این مقاله به شما چگونگی خروجی گرفتن پروژه در افترافکت و پریمیر به همراه تمام فایل‌های استفاده شده بصورت یک پکیج را آموزش می‌دهیم. از این ترفند در گرفتن خروجی نهایی برای آرشیو هم می توانید استفاده کنید. این پکیج شامل فایل پروژه، تمامی فوتیج‌ها و کلیپ‌ها و سایر اطلاعات می‌باشد. با این روش دیگر نگران انتقال پروژه‌تان از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر آن هم بدون از دست دادن هیچ فایلی نخواهید بود.

۱- از منوی File به قسمت Dependencies -> Collect Files… بروید.

۲- اگر پنجره‌ای باز شد، فایل را ذخیره کنید.

۳- یک مکان روی هارددیسک انتخاب کرده و گزینه Save را بزنید.

با این روش‌ها شما می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی از دست دادن فایلی، پروژه‌های خود را با کامپیوترهای دیگر به اشتراک بگذارید. این کاری هست که سازندگان پروژه آماده افترافکت و پروژه آماده پریمیر انجام میدهند.

منبع: بیست دیجی

 نظر دهید »

یک طرح تخت را منحنی کنید

21 شهریور 1399 توسط hossein noori

یک طرح تخت را منحنی کنید
با قرار دادن یک طرح مسطح بر روی یک سطح گرد و با استفاده از جلوه Spherize در Adobe After Effects ، یک صفحه نمایش خمیده (HUD) ایجاد کنید.
با شروع در فضای کاری پیش فرض ، فیلم های خود را به یک ترکیب جدید اضافه کنید. اگر حرکتی در عکس شما وجود دارد ، موضوع اصلی را ردیابی کنید تا HUD شما بتواند هماهنگ حرکت کند. با تنظیم قسمت پخش در ابتدای کامپ ، لایه موجود در پانل Timeline را انتخاب کرده و Animation> Track Motion را انتخاب کنید. در پانل ردیاب ، موقعیت را انتخاب کرده و Rotation and Scale را کلیک کنید. دو نشانگر Track Point در صفحه Comp ظاهر می شود. بزرگنمایی کنید تا همه چیز را بهتر ببینید. نشانگر را روی یک نقطه مسیر قرار دهید تا یک پیکان چهار طرفه سیاه شود. آن را به یک قسمت ثابت از موضوع بکشید. (هنگام کشیدن به پاپ آپ دقیق توجه کنید.) همین کار را با نقطه دوم مسیر انجام دهید. برای تولید کلیدهای فریم نقطه ردیابی ، روی دکمه Analyze Forward کلیک کنید.

یک شی null به کامپ اضافه کنید (Layer> New> Null Object). بر روی Edit Target در پنل Tracker کلیک کرده و null را به عنوان لایه موجود در کادر محاوره ای Motion Target انتخاب کنید. نام لایه در کنار Motion Target در صفحه ردیاب ظاهر می شود. برای پذیرفتن ابعاد پیش فرض X و Y بر روی Apply کلیک کنید و سپس OK را در کادر محاوره ای Motion Tracker Apply Options کلیک کنید.

قسمت پخش را به ابتدای رایانه برگردانید. فیلم HUD خود را بالای لایه null اضافه کنید و تنظیمات لایه سه بعدی آن را روشن کنید. (ممکن است لازم باشد روی Toggle Switches / Modes در پایین پانل Timeline کلیک کنید تا این کنترل مشخص شود.) لایه HUD را به شی null هدایت کنید تا داده های ردیابی را که به تازگی ایجاد کرده اید به ارث برساند. لایه را مقیاس بندی کنید و سپس آن را (در هر سه بعد) نزدیک سطح مورد نظر قرار دهید - در این حالت ، سطح منحنی کلاه ایمنی فضانوردی است.

برای پوشاندن فقط طرح HUD ، ابتدا لایه HUD را انتخاب کرده و Layer> Pre-compose را انتخاب کنید ، مطمئن شوید که Leave All Attributes در کادر محاوره ای Pre-compose انتخاب شده است. روی لایه جدید precomp دوبار کلیک کنید تا در برگه جدید صفحه Timeline باز شود. Q را فشار دهید تا ابزار Shape و خصوصیات آن در نوار ابزار فعال شود. (Q را فشار دهید تا چرخه بین همه اشکال تا زمانی که مورد مناسبی برای ماسک خود پیدا نکنید ، فشار دهید.) روی Fill toolbar کلیک کرده و در کادر محاوره ای Fill Options گزینه None را انتخاب کنید. همین کار را برای سکته مغزی نیز انجام دهید. با انتخاب HUD در precomp ، ماسک خود را بکشید. (نگه داشتن Shift ابعاد را متناسب نگه می دارد. با فشار دادن Command / Control + T یک جعبه محدود نمایش داده می شود.)

به کامپ اصلی برگردید ، افکت Spherize را به لایه precomp اضافه کنید و Radius را افزایش دهید تا کمی انحنای به آن اضافه شود. بسته به محلی که HUD شما در آن صحنه دارد ، مقادیر Center of Sphere’s X و Y را نیز تنظیم کنید. کامپ را بازی کنید تا ببینید که HUD هنگام حرکت دوربین روی سوژه چگونه به سطح مورد نظر خود چسبیده به نظر می رسد.

با توجه به ماهیت حرکت دوربین در عکس ، ممکن است لازم باشد جهت یا چرخش HUD را نسبت به سوژه متحرک کنید. مقادیر Transform و مقدار صفحه کلید لایه precomp را برای جهت گیری ، چرخش X ، چرخش Y یا چرخش Z گسترش دهید - شاید حتی برای مقدار Center of Sphere اثر Spherize.

برخی از کارهای نهایی را به خود HUD اضافه کنید - فقط مطمئن شوید که تغییرات خود را در precomp انجام دهید. به عنوان مثال ، شما می توانید ماسک را سریعاً متحرک کرده و از تیرگی آن کم کنید تا شفاف به نظر برسد.

با Adobe Stock ، برای شروع پروژه های خلاقانه خود ، به بیش از 100 میلیون تصویر با کیفیت بالا و بدون حق امتیاز از جمله عکس ، گرافیک ، فیلم و الگو دسترسی دارید. Adobe Stock را امتحان کنید و 10 تصویر رایگان دریافت کنید.

 نظر دهید »
خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

وبلاگی سرتاسر از افترافکت

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس