افتر افکت چیست
افتر افکت نرم افزار ویدئویی است و ویدئو به معنای … حرکت است. بنابراین در این فصل قصد داریم اصول انیمیشن را با After Effects ببینیم.
به لطف فریم های کلیدی (که به آنها “کلیدهای متحرک” نیز گفته می شود) می توان به مرور زمان تمام پارامترهایی را که در After Effects به آنها دسترسی داریم تغییر داد. در اینجا چند نمونه از ویژگی های قابل انیمیشن آورده شده است:
موقعیت
نردبان
تیرگی
تنظیمات جلوه ها
شکل ماسک
لایه شکل
رنگ
…
فریم کلیدی چیست؟
از keyframe برای به خاطر سپردن مقدار یک خاصیت در لحظه t استفاده می شود ، مقداری که توسط کاربر تعریف شده است.
این مفهوم از زمان بسیار مهم است ، زیرا اساس اساس انیمیشن است. اگر بخواهیم به عنوان مثال یک لایه را در انیمیشن خود منتقل کنیم ، مقدار ویژگی موقعیت آن ثابت نمی شود ، با گذشت زمان تغییر می کند.
و در After Effects پانلی وجود دارد که به طور خاص برای نشان دادن زمان طراحی شده است ، این جدول زمانی است ، فصل اول را بخاطر بسپارید:
جدول زمانی پس از اثر
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
چگونه می توان یک keyframe ایجاد کرد؟
بدون شک متوجه خواهید شد که در کنار هر خاصیت (موقعیت ، مقیاس …) ، یک نماد کوچک وجود دارد که نشان دهنده کرونومتر است:
یک فریم کلیدی After Effects ایجاد کنید
خوب ، برای فعال سازی انیمیشن برای یک خاصیت ، فقط روی تایمر کوچک آن کلیک کنید و تمام!
وقتی این کار را انجام می دهید ، After Effects به طور خودکار یک کلید انیمیشن ایجاد می کند ، که در Timeline توسط یک الماس کوچک زرد ساخته شده است ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید.
اکنون مکان نما را (با ماوس) بر روی Timeline حرکت دهید (همچنین می توانید از کلیدهای Page Up و Page Down صفحه کلید خود استفاده کنید) ، سپس مقدار ویژگی را تغییر دهید. خواهید دید که بلافاصله After Effects یک صفحه کلید جدید در نقطه اشاره شده توسط مکان نما در Timeline ایجاد می کند.
حتی بهتر ، افتر افکت به طور خودکار مقادیری را که بین دو فریم کلیدی قرار دارد محاسبه می کند ، به عبارت دیگر حرکتی ایجاد می کند که انتقال بین دو کلید متحرک را تضمین می کند!
ما این (محاسبه انتقال) را درون یابی می نامیم.
انیمیشن کوچک در عمل
یک مثال گویاتر خواهد بود ، بنابراین ما می خواهیم بابی حرکت کنیم ، به یاد دارید؟ شکلک البته فتوشاپ!
پس از وارد کردن پس زمینه و شکلک در 2 لایه جداگانه ، موقعیت ، مقیاس و پارامترهای چرخش boby را تغییر خواهیم داد. برای شروع ، ما به فریم 0 می رویم و boby را در موقعیت اولیه خود قرار می دهیم:
با افتر افکت یک لبخند درست کنید
اکنون قصد داریم انیمیشن را برای هر 3 پارامتری که می خواهیم متحرک سازی کنیم (موقعیت ، مقیاس و چرخش) با کلیک بر روی کرونومتر کوچک فعال کنیم:
یک فریم کلیدی After Effects ایجاد کنید
بیایید مکان نما را در Timeline 2 ثانیه به جلو حرکت دهیم و موقعیت ، مقیاس و چرخش شکلک را تغییر دهیم:
متحرک کردن لبخند با افتر افکت
می بینید که After Effect در 2 ثانیه فوری به طور خودکار 3 کلید (الماس) ایجاد کرد.
علاوه بر این ، شما همچنین می توانید خط نقطه ای را ببینید که نرم افزار در پانل ترکیب نشان می دهد ، این خط سیر بابی است!
فاصله خط نقطه ای نشان دهنده سرعت حرکت لایه ، محکم تر بودن آنها و سرعت حرکت بیشتر است.
برای افزودن پویایی به کل ، یک یا دو کلید دیگر بین زمان 0 و زمان 2 ثانیه ایجاد کنید.
ویرایشگر گرافیک
تاکنون فقط یک نمایش از فریم های کلیدی خود را در جدول زمانی به عنوان الماس کوچک مشاهده کرده اید.
اما After Effects ابزاری راحت تر نیز دارد که به شما امکان می دهد با نمایش تغییر مقدار ویژگی با یک نمودار ، انتقال بین فریم های کلیدی را مشاهده کنید.
ما مثالی می زنیم ، تغییرات خاصیت Scale انیمیشن خود را مشاهده خواهیم کرد. خاصیت Scale را در Timeline انتخاب کرده و روی دکمه کوچک بالای Timeline کلیک کنید تا Graph Editor نمایش داده شود:
ویرایشگر گرافیکی افتر افکت
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
شما فقط می بینید که ویژگی Scale در طول زمان در نمودار قرمز چگونه تغییر می کند. رئوس این منحنی (نقاط زرد) کلیدهای اصلی ما هستند ، در اینجا 4 وجود دارد.
در اینجا یک فیلم کوچک است که انیمیشن من در این سطح از آموزش را نشان می دهد:
همانطور که می بینید ، انیمیشن مشکلی دارد ، حرکت بیش از حد تیز است و ما را به مرحله بعدی می رساند: درون یابی keyframe.
درون یابی فریم کلیدی
بیایید به گرافیک انیمیشن بالا برگردیم:
ویرایشگر گرافیکی افتر افکت
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
کمی “مربع” است ، نه؟
به این می گویند درون یابی خطی. این روش درونیابی پیش فرض After Effects است ، این نرم افزار فقط از “keyframe” به keyframe به صورت خطی می رود ، بدون اینکه “حرکت” را گرد کند.
اما انواع دیگری از استیلا وجود دارد
افتر افکت نرم افزار ویدئویی است و ویدئو به معنای … حرکت است. بنابراین در این فصل قصد داریم اصول انیمیشن را با After Effects ببینیم.
به لطف فریم های کلیدی (که به آنها “کلیدهای متحرک” نیز گفته می شود) می توان به مرور زمان تمام پارامترهایی را که در After Effects به آنها دسترسی داریم تغییر داد. در اینجا چند نمونه از ویژگی های قابل انیمیشن آورده شده است:
موقعیت
نردبان
تیرگی
تنظیمات جلوه ها
شکل ماسک
لایه شکل
رنگ
…
فریم کلیدی چیست؟
از keyframe برای به خاطر سپردن مقدار یک خاصیت در لحظه t استفاده می شود ، مقداری که توسط کاربر تعریف شده است.
این مفهوم از زمان بسیار مهم است ، زیرا اساس اساس انیمیشن است. اگر بخواهیم به عنوان مثال یک لایه را در انیمیشن خود منتقل کنیم ، مقدار ویژگی موقعیت آن ثابت نمی شود ، با گذشت زمان تغییر می کند.
و در After Effects پانلی وجود دارد که به طور خاص برای نشان دادن زمان طراحی شده است ، این جدول زمانی است ، فصل اول را بخاطر بسپارید:
جدول زمانی پس از اثر
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
چگونه می توان یک keyframe ایجاد کرد؟
بدون شک متوجه خواهید شد که در کنار هر خاصیت (موقعیت ، مقیاس …) ، یک نماد کوچک وجود دارد که نشان دهنده کرونومتر است:
یک فریم کلیدی After Effects ایجاد کنید
خوب ، برای فعال سازی انیمیشن برای یک خاصیت ، فقط روی تایمر کوچک آن کلیک کنید و تمام!
وقتی این کار را انجام می دهید ، After Effects به طور خودکار یک کلید انیمیشن ایجاد می کند ، که در Timeline توسط یک الماس کوچک زرد ساخته شده است ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید.
اکنون مکان نما را (با ماوس) بر روی Timeline حرکت دهید (همچنین می توانید از کلیدهای Page Up و Page Down صفحه کلید خود استفاده کنید) ، سپس مقدار ویژگی را تغییر دهید. خواهید دید که بلافاصله After Effects یک صفحه کلید جدید در نقطه اشاره شده توسط مکان نما در Timeline ایجاد می کند.
حتی بهتر ، افتر افکت به طور خودکار مقادیری را که بین دو فریم کلیدی قرار دارد محاسبه می کند ، به عبارت دیگر حرکتی ایجاد می کند که انتقال بین دو کلید متحرک را تضمین می کند!
ما این (محاسبه انتقال) را درون یابی می نامیم.
انیمیشن کوچک در عمل
یک مثال گویاتر خواهد بود ، بنابراین ما می خواهیم بابی حرکت کنیم ، به یاد دارید؟ شکلک البته فتوشاپ!
پس از وارد کردن پس زمینه و شکلک در 2 لایه جداگانه ، موقعیت ، مقیاس و پارامترهای چرخش boby را تغییر خواهیم داد. برای شروع ، ما به فریم 0 می رویم و boby را در موقعیت اولیه خود قرار می دهیم:
با افتر افکت یک لبخند درست کنید
اکنون قصد داریم انیمیشن را برای هر 3 پارامتری که می خواهیم متحرک سازی کنیم (موقعیت ، مقیاس و چرخش) با کلیک بر روی کرونومتر کوچک فعال کنیم:
یک فریم کلیدی After Effects ایجاد کنید
بیایید مکان نما را در Timeline 2 ثانیه به جلو حرکت دهیم و موقعیت ، مقیاس و چرخش شکلک را تغییر دهیم:
متحرک کردن لبخند با افتر افکت
می بینید که After Effect در 2 ثانیه فوری به طور خودکار 3 کلید (الماس) ایجاد کرد.
علاوه بر این ، شما همچنین می توانید خط نقطه ای را ببینید که نرم افزار در پانل ترکیب نشان می دهد ، این خط سیر بابی است!
فاصله خط نقطه ای نشان دهنده سرعت حرکت لایه ، محکم تر بودن آنها و سرعت حرکت بیشتر است.
برای افزودن پویایی به کل ، یک یا دو کلید دیگر بین زمان 0 و زمان 2 ثانیه ایجاد کنید.
ویرایشگر گرافیک
تاکنون فقط یک نمایش از فریم های کلیدی خود را در جدول زمانی به عنوان الماس کوچک مشاهده کرده اید.
اما After Effects ابزاری راحت تر نیز دارد که به شما امکان می دهد با نمایش تغییر مقدار ویژگی با یک نمودار ، انتقال بین فریم های کلیدی را مشاهده کنید.
ما مثالی می زنیم ، تغییرات خاصیت Scale انیمیشن خود را مشاهده خواهیم کرد. خاصیت Scale را در Timeline انتخاب کرده و روی دکمه کوچک بالای Timeline کلیک کنید تا Graph Editor نمایش داده شود:
ویرایشگر گرافیکی افتر افکت
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
شما فقط می بینید که ویژگی Scale در طول زمان در نمودار قرمز چگونه تغییر می کند. رئوس این منحنی (نقاط زرد) کلیدهای اصلی ما هستند ، در اینجا 4 وجود دارد.
در اینجا یک فیلم کوچک است که انیمیشن من در این سطح از آموزش را نشان می دهد:
همانطور که می بینید ، انیمیشن مشکلی دارد ، حرکت بیش از حد تیز است و ما را به مرحله بعدی می رساند: درون یابی keyframe.
درون یابی فریم کلیدی
بیایید به گرافیک انیمیشن بالا برگردیم:
ویرایشگر گرافیکی افتر افکت
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
کمی “مربع” است ، نه؟
به این می گویند درون یابی خطی. این روش درونیابی پیش فرض After Effects است ، این نرم افزار فقط از “keyframe” به keyframe به صورت خطی می رود ، بدون اینکه “حرکت” را گرد کند.
اما انواع دیگری از استیلا وجود دارد